In heel kleine dingen

In heel kleine dingen
heb ik U ontmoet:
in het groen van de bomen,
in vogelgezang,
in adem en aarde,
in zonsondergang.

In heel kleine schoonheid
heb ik U ontmoet:
in een lelie op het water,
in een schelp op het strand,
in bloemen op tafel,
in een ring aan een hand.

In heel kleine vreugde
heb ik U ontmoet:
in een heldere hemel,
in een warme wind,
in een tedere moeder,
in een trouwe vriend.

In heel kleine daden
heb ik U ontmoet:
in vragende ogen,
in een hand door je haar,
in zoenende lippen,
in een zegenend gebaar.

In eenvoudige mensen
heb ik u ontmoet:
in spelende kinderen,
in jeugd die zich geeft,
in een man die kan knielen,
in een vrouw die vergeeft.

In al deze gaven
kwam ik u tegemoet.
Wees gij nu de brug
waardoor ik anderen
ontmoet!

Een reactie op In heel kleine dingen

  1. Wim Hemmers zegt:

    Beste mensen.

    Bedankt voor dit stukje, het maakte mij weer duidelijk dat we God kunnen zien in de hele kleine dingen.
    Maar toch zie ik dat soms niet meer omdat ik er niet meer naar kijk .
    Juist door dit stukje zijn mijn ogen weer geopend.

    Bedankt

    Wim Hemmers

Geef een reactie

