Vannacht droomde ik…

Vannacht droomde ik dat ik met God over het strand liep.
Tegen de lucht tekenden zich taferelen af uit mijn leven.
Het viel me op dat bij elk tafereel twee paar voetstappen in het zand stonden, het ene paar van mij, het andere van God.
Toen het laatste tafereel van mijn leven voor ons oplichtte, keek ik achterom.
Het viel me op dat dikwijls op min levenspad maar één paar voetstappen te zien was en wel precies op de meest dorre en trieste momenten van mijn leven.
Ik wendde me tot God en verweet Hem:
God, U heeft gezegd dat U vanaf het moment dat ik besloten had U te volgen altijd met mij mee zou lopen, maar het s me opgevallen dat er tijdens de moeilijkste perioden van mijn leven maar één paar voetstappen in het zand staat.
Ik begrijp niet, waarom U mij in tijden dat ik U het meest nodig had, in de steek hebt gelaten.

Toen antwoorde God:
Mijn dierbaar kind, ik zou je nooit in de steek laten in tijden van lijden en beproeving.
Bedenkt dat je dáár waar je maar één paar voetstappen ziet door mij werd gedragen

Geef een reactie

